https://pooyasanatco.com/

شرکت پویاصنعت تولید کننده تجهیزات آشپزخانه های صنعتی اولین تولید کننده تخصصی دستگاه های کبابگیر، همبرگرزن، جوجه زن اتوماتیک و... اجرا و تجه

هنگام برخورد با مشتري ناراضي چگونه بايد رفتار کرد؟

هنگام برخورد با مشتري ناراضي چگونه بايد رفتار کرد؟

هر چقدر رستوران شما خوب باشد، شما نمي‌توانيد از انتقادات بد رستوران جلوگيري کنيد. امروزه جستجوي بهترين رستوران ها در گوگل يک امر رايج است.  صنعت رستوران داري در بين همه صنعت ها بيشترين استفاده را از تلفن همراه دارد. تلفن همراه جزء جدايي ناپذير صنعت رستوران داري است. اين بدان معناست، که هر کس با دسترسي به اينترنت مي‌تواند، آنلاين نظرات و انتقادات خود را درباره  رستوران ها بنويسد. بنابراين هزاران نفر مي‌توانند در مورد رستوران شما مطالب مختلفي چه مثبت و چه منفي بخوانند. در صورتيکه يک مشتري انتقاد منفي داشته باشد، اين تاثيرات مخربي روي رستوران شما خواهد گذاشت. و از نظر روانشناسي روي افراد تاثير خواهد گذاشت. گرچه رستوران داران نمي‌توانند انتقادات را کنترل کنند اما مي‌توانند اقدامات پيشگيرانه اي انجام دهند. در اين مقاله نحوه برخورد شما با انتقادات از رستوران را براي شما بازگو خواهيم کرد.

نحوه برخورد با مشتري ناراضي رستوران

هنگام برخورد با مشتري ناراضي به اين نکات دقت کنيد.

  • خونسردي خود را حفظ کنيد: هرگز آرامش خود را از دست ندهيد. حتي اگر شما با انتقاد موافق نيستيد، در عوض سعي کنيد ديدگاه مشتري را درک کنيد.
  • سريع پاسخ دهيد: سريعاً به هر شکايتي که مشتري کرده است پاسخ دهيد.
  • تشويق نظرات مثبت: فقط به بازخورد منفي پاسخ ندهيد بلکه از نکات مثبت نيز تشکر کنيد.
  • از کانالهاي فيدبک فوري استفاده کنيد: به مشتري که بلافاصله به صورت آنلاين نظر بد را ارائه داده است،  مراجعه کنيد تا سريع بتواند شکايت را بررسي کنيد.
  • پاسخ در حوزه عمومي: براي هرگونه بررسي منفي که به صورت آنلاين و يا در هر حوزه عمومي منتشر شده است، به خود آن پلت فرم  مراجعه کنيد.
  • پيشنهادات تشويقي: مشترياني را که از رستوران انتقاد مي‌کنند، را نبايد از دست بدهيد.  بهتر است براي جلب رضايت مشتري پيشنهادات تشويقي را ارائه کنيد. به طور مثال مي‌توانيد به مشتري يک دسر پيشنهاد دهيد. و از او بخواهيد به شما شانس مجدد بدهد.
  • با مشتريان خود ارتباط فعال داشته  باشيد: با مشتريان خود صحبت کنيد و آنها را ترغيب کنيد تا به شما بازخورد چه مثبت يا منفي ارائه دهند. اين امر سبب بهبود کارايي و کيفيت رستوران شما خواهد شد.

اولين نکته در برخورد با مشتري ناراضي اين است که خونسرد باشيد

به عنوان يک صاحب رستوران، انتقادات بد از رستوران مي‌تواند نگران کننده باشد. غريزه شما ممکن است ، باعث شود شما در برابر انقتادات عصباني شويد و با مشتريان به تندي برخورد کنيد. به جاي ناراحت بودن، براي بازگرداندن اعتباررستوران خود ، قدم هايي برداريد. اگر مشتري انتقاد درستي دارد، از او عذرخواهي کنيد و از اين انتقاد در چهت بهبود کارايي رستوران خود استفاده کنيد.

پاسخگويي سريع

بازخورد منفي از طريق ايميل، رسانه هاي اجتماعي، تلفني يا حضوري حاصل مي‌شود، بايد به اين بازخورد سريع پاسخ دهيد. پاسخ گويي سريع شما اين حس را براي مشتري به وجود مي‌آورد، که  شما صميمانه به آنها اهميت مي‌دهيد و به آن ها خوب گوش مي‌دهيد. بر طبق قاعده و رسم بهتر است پس از دريافت انتقاد طي 24 الي 48 ساعت پاسخ خود را براي مشتري ارسال کنيد. اين يک نکته است که بايد در ارائه خدمات به مشتريان رعايت کنيد.

تشويق نظرات مثبت

از مراجعان منظم و راضي خود بخواهيد تا بازخورد مثبت خود را بصورت آنلاين به اشتراک بگذارند. و از آن ها به خاطر زماني که براي اشتراکگذاري هزينه مي‌کنند قدرداني کنيد. اين اشتراک گذاري در رسانه هاي اجتماعي مي‌تواند سبب افزايش فروش رستوران شما شود.

پاسخ گويي از طريق کانال بازخورد فوري

مشتريان معمولاً وقتي که راه ديگري براي ابراز مشکل ندارند، نظرات منفي را به صورت آنلاين منتشر مي‌کنند. براي جلوگيري از  نشر انتقادات منفي از رستوران  به صورت آنلاين، يک کانال انتقادي با مشتريان در رستوران قرار دهيد. به کارمندان خود آموزش دهيد تا از مشتريان سؤال کنند و به شما اطلاع دهند که چه چيزي را دوست دارند و دوست ندارند. مي‌توانيد يک فرم پيشنهادات و انتقادات طراحي کنيد و  بعد از غذا به مشتريان بدهيد تا نظرات خود را در آن ثبت کنند.

با اين روش، شما نه تنها از ارسال يک انتقاد  ناخوشايند به صورت آنلاين از طرف مشتري جلوگيري مي‌کنيد، بلکه بينش خود گسترش خواهيد داد و متوجه خواهيد شد  که کدام بخش  در بين مشتريان عملکرد خوبي ندارد.

پاسخ در حوزه هاي عمومي

وقتي انتقاد بدي از مشتريان شما نشر پيدا مي‌کند مي‌تواند، آسيب شديد به رستوران شما برساند. بهتر است  به گونه اي پاسخ دهيد که در دسترس عموم باشد.

پيشنهادات انگيزشي

زماني که يک مشتري ناراضي داريد بهتر است براي او انگيزه ايجاد کنيد. اين کار مي‌تواند سبب  تغيير برداشت شده و آنها را مجدداً به رستوران شما بازگرداند. انگيزه مي‌تواند يک تخفيف  جذاب يا  يک وعده غذايي رايگان باشد.

با مشتريان خود به صورت فعال در ارتباط باشيد

بسياري اوقات، وقتي مشتري  احساس کنند سرويس ضعيف است يا اينکه غذاي آنچنان مطلوب روي ميز او قرار نگرفته است، اين اثر منفي روي رستوران شما دارد. حتماً به مشتريان نزديک شويد و از آنها بپرسيد که وعده غذايي آنها چطور بوده و در صورت رضايت بخش بودن نظر آن ها، غذاي جديدي را ارائه دهيد. اطمينان حاصل کنيد زماني که مشتريان رستوران شما را ترک مي‌کنند، که کمترين نارضياتي را از رستوران شما دارند.

خوب يا بد، بررسي  و تجزيه و تحليل عملکرد رستوران و انتقادات از رستوران فرصتي براي يادگيري، رشد و توسعه است. يک انتقاد منفي مي‌تواند به عنوان نکته اثر بخش و مورد نياز براي ارزيابي شغل شما تلقي شود. در حالي که يک انتقاد خوب نقاط قوت شما را برجسته مي کندف به طور مثال شما اطمينان پيدا خواهيد کرد، که سرآشپز خوبي استخدام کرده ايد که به خوبي کار و وظيفه اش را انجام مي دهد، و پرسنل شما فوق العاده هستند. يک بررسي منفي بايد شما را وادار کند که قدمي به عقب برداريد و درونگرايي را انجام دهيد. بررسي انتقادات منفي مي‌تواند سبب بهبود کارايي و عملکرد رستوران شما شود.

مجموعه تجهيزات آشپزخانه صنعتي و رستوران پويا صنعت سعي دارد با قرار دادن مقاله هاي مفيد در زمينه راه اندازي رستوران به شما کمک کند تا بتوانيد هر چه سريعتر رستوران خود افتتاح کنيد، فروش آن را به حداکثر برسانيد و هزينه هاي آن را کنترل کنيد.

شما مي‌توانيد آخرين اخبار و محصولات جديد شرکت را از طريق توييتر و اينستاگرام دنبال نماييد.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 24 مهر 1398ساعت 14:23  توسط مجتهدزاده 

خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی نو یا دست دوم؟ کدام یک به صرفه تر است!

تجهیزات آشپزخانه صنعتی قلب رستوران شما است. در صورتیکه وسایل آشپزخانه رستوران شما مناسب باشند، شما می‌توانید انتظار داشته باشیدف که رستوران شما موفق شود. با این حال، تجهیزات آشپزخانه صنعتی نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی دارند. بنابراین، رستوران ها بر سر دوراهی خرید تجهیزات جدید و نو یا خرید تجهیزات دست دوم  قرار دارند. در حالی که خرید تجهیزات قدیمی ارزان تر خواهد بود، اما ماندگاری نسبتاً کمتری دارد. از طرف دیگر تجهیزات جدید نسبتاً پر هزینه خواهند بود اما دارای ماندگاری بالاتری خواهند بود و همراه با گارانتی می باشند. هر دو عمل تأثیرات مثبتی و منفی بر عملکرد رستوران شما خواهد گذاشت.

خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی باید با دقت انجام شود. چون کارایی این تجهیزات هرچه بیشتر باشد کارایی آشپزخانه نیز بهتر خواهد شد.

خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی نو یا دست دوم؟ کدام یک به صرفه تر است!

آیا باید تجهیزات آشپزخانه صنعتی رستوران جدید یا قبلاً استفاده شده را خریداری کنید؟

ابعاد مختلفی وجود دارد که باید در هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا شما باید تجهیزات آشپزخانه قدیمی را خریداری کنید یا از تجهیزات جدید استفاده کنید به ان توجه کنید. این عوامل را هنگام خرید تجهیزات آشپزخانه رستوران ها در ذهن داشته باشید. 

آیا باید تجهیزات آشپزخانه صنعتی رستوران جدید یا قبلاً استفاده شده را خریداری کنید؟

خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی رستوران جدید

این یک واقعیت است.  خرید تجهیزات آشپزخانه رستوران جدید همیشه یک سرمایه گذاری پرهزینه اما پر سود است، و اگر برنامه ای مناسب و  بودجه و پول کافی در دست ندارید، توصیه می شود؛ به فکر گزینه های دیگری باشید.

با این حال، چندین جوانب مثبت وجود دارد که ممکن است شما را به خرید تجهیزات جدید آشپزخانه رستوران سوق دهد:

شما می توانید به سرعت آنچه مورد نیاز شماست را بدست آورید: گرفتن تجهیزات جدید رستوران آشپزخانه همیشه آسان تر است. شما می توانید دقیقاً آنچه را که لازم دارید با قطعات خاص دریافت کنید.

گارانتی: تمام تجهیزات جدید آشپزخانه رستوران با ضمانت یک سال یا بیشتر ارائه می‌شوند. این  یک قوت قلب برای صاحبان رستوران است. و این اطمینان را به‌ آن ها می‌دهد. چون دستگاه در برابر هرگونه خرابی گارانتی دارد.

تجهیزات جدید عملکرد بهتری خواهد داشت: ناگفته پیداست که تجهیزات آشپزخانه رستوران جدید دارای سرعت بالایی خواهند بود. دامنه تأخیرها را کاهش می‌دهد و به شما کمک می‌کند، بشقاب ها را سریعتر آماده کرده و مواد اولیه را بهتر حفظ کنید. در نتیجه شما سریعتر از حد معمول سفارشات را آماده و تهیه می‌کنید.

تجهیزات جدید کدهای بهداشتی را رعایت خواهد کرد: همه همیشه در جستجوی محصولات ایمن تر و سالم تر هستند و تا کیفیت غذای تهیه شده را حفظ کنند. با این اهداف، تجهیزات نوآوری جدید طراحی شد.

از این رو، اگر از تجهیزات استفاده شده یا دست دوم استفاده کنید، احتمال اینکه آنها استانداردهای جدید بهداشتی و ایمنی را رعایت نکنند، وجود دارد ، در حالی که تجهیزات جدیدتر طبق آیین نامه جدید عمل می‌کنند.

تجهیزات جدید صرفه جویی در مصرف انرژی خواهند داشت: بیشتر تجهیزات جدید آشپزخانه رستوران دارای مجوز هستند. این به شما کمک می‌کند، هزینه های خود را در طولانی مدت پس انداز کنید. دیگر لازم نیست نگران پرداخت مبلغ غیرضروری در پایان ماه مانند قبض های برق باشید.

قبل از خرید تجهیزات آشپزخانه جدید به بودجه خود دقت کنید. مهمترین چیزی که باید قبل از خرید همه تجهیزات  یا خرید یکی از آنها را در نظر بگیرید این است که ببینید آیا این میزان در بودجه شما است یا خیر. در تلاش برای خرید  تمام تجهیزات جدید ، ممکن است تمام پول خود را هدر دهید .

خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی و رستوران قدیمی و دست دوم

اگر با بودجه کمی دارید یا برای خرید تجهیزات باید دست به عصا حرکت کنید، خرید تجهیزات آشپزخانه رستوران که قبلاً استفاده شده است، مناسب ترین گزینه است. این به طور کلی امکان پذیرترین گزینه برای خرید تجهیزات جدید آشپزخانه رستوران است.

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود صاحبان رستوران ها از تجهیزات آشپزخانه یا رستوران های دست دوم استفاده کنند .

تجهیزات قدیمی ارزان تر هستند: قیمت تجهیزات مورد استفاده در آشپزخانه رستوران هرگز ثابت نیستند. از این رو می توانید به راحتی قیمت های کمتری را از دلالان بخواهید و از معامله با آنها نترسید.

دستگاه های قدیمی مانند دستگاههای جدید کار می‌کنند: از آنجا که صنعت رستوران ها دارای گردش مالی بالایی هستند ، امکان دارد تجهیزات آشپزخانه دست دوم عملا  کارایی تجهیزات جدید  را داشته باشند. شما فقط کافی است دستگاه را از نظر قطعات  و کارایی قطعات یا نگ زدگی آن ها بررسی کنید.

با این وجود تجهیزات جدید آشپزخانه  صنعتی رستوران با ضمانت همراه هستند،  که بسیاری از رستوران داران را از فکر کردن درباره آنچه که با شکست ناگهانی تجهیزات رخ خواهد داد ، رها می‌کند.

شما می‌توانید موارد مورد بازپرداخت را دریافت کنید: دلالان اغلب دارای پرسنلی هستند، که تجهیزات را قبل از قرار داده شدن برای فروش تعمیر می کنند. این گزینه بسیار پرسود است. زیرا بیشتر آنها کارمندانی هستند که در صورت نیاز به تجهیزات تعمیر و نگهداری یا تعمیر با آنها تماس می‌گیرید.

قبل از خرید تجهیزات، ابتدا باید در مورد مبلغی که می‌خواهید، برای تهیه تمام وسایل ضروری برای اجرای یک رستوران در محل خود هزینه کنید، تصمیم بگیرید. تمام جزئیات در مورد  تجهیزات رستوران را جمع آوری کنید. هنگامی که یک دید کلی نسبت به مبلغ داشته اید، می‌توانید به سرعت تصمیم بگیرید که آیا می‌توانید تمام تجهیزات جدید آشپزخانه رستوران را خریداری کنید یا در غیر اینصورت می توانید برای موارد استفاده شده یا دست دوم بروید.

خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی و رستوران قدیمی و دست دوم

مجموعه تجهیزات آشپزخانه صنعتی و رستوران پویا صنعت سعی دارد با قرار دادن مقاله های مفید در زمینه راه اندازی رستوران به شما کمک کند تا بتوانید هر چه سریعتر رستوران خود افتتاح کنید، فروش آن را به حداکثر برسانید و هزینه های آن را کنترل کنید.

شما می‌توانید آخرین اخبار و محصولات جدید شرکت را از طریق توییتر و اینستاگرام دنبال نمایید.

+ نوشته شده در  يکشنبه 21 مهر 1398ساعت 17:44  توسط مجتهدزاده 

براي راه اندازي رستوران به چه آشپزهايي نياز داريم

آشپزخانه رستوران مهم ترين بخش و شلوغ ترين بخش يک رستوران است.  در آشپزخانه رستوران افراد زيادي مشغول به کار هستند. افرادي که هر کدام وظيفه اي خاص بر عهده دارند. آشپز و سرآشپز مهم ترين شغل در آشپزخانه رستوران است. در اين مقاله، در مورد سرآشپزها و انواع آشپزهايي که در آشپزخانه رستوران ها ضروري هستند، صحبت خواهيم کرد. قبل از استخدام آشپز، بايد در ابتدا با انواع آشپزها در رستوران آشنا شويد و شرح وظايف آن ها را بدانيد.  

انواع آشپز رستوران

آشپزها کساني هستند که مي‌توانند با روانشناسي مشتري در زمينه غذا به فروش رستوران کمک کنند.

در هر رستوران آشپز هاي متفاوتي و با مسئوليت هاي خاصي وجود دارد که هر کدام مسئوليتي خاصي بر عهده دارد. 

  • سرآشپز
  • کمک آشپز
  • آشپز شيريني و دسر
  • دستيار کمک آشپز
  • متصدي تهيه سس
  • آشپز مخصوص ماهي و گوشت قرمز
  • آشپز مخصوص سرخ کردن
  • کارگر انتقال دهنده غذا به گارسون

 سرآشپز يکي از مهم ترين انواع آشپز در رستوران است

موقيعيت رويايي براي هر آشپز، سر آشپز شدن است. منظور از سرآشپز، کسي است که مدير و رهبر آشپزخانه است. وي همچنين مسئول هزينه کردن مواد غذايي و دستور العمل ها ، بررسي کيفيت و طراحي منو است. او همچنين نقطه ارتباط بين صاحب رستوران و آشپزخانه است. اين سرآشپز  است که دغدغه هاي آشپزخانه و کارمندان را به صاحبان رستوران مي‌کنند. و اگر صاحبان رستوران مشکل کيفيت يا مشکلات هزينه اي دارند، سرآشپز اجرايي را ملاقات مي‌کنند و مشکل مورد نظر را حل مي‌کنند.

ضمن استخدام يک سرآشپز، بايد اطمينان حاصل کنيد که وي از مهارت هاي رهبري استراتژيک قوي برخوردار باشد.

کمک آشپز

کمک آشپزها دست راست سرآشپزها هستند و در يک رستوران مي‌تواند چندين کمک آشپز وجود داشته باشد. آنها وظيفه مديريت پيچيدگي هاي آشپزخانه را بر عهده دارند. اين کمک آشپز است، که قبل از بيرون رفتن از آشپزخانه، جزئيات هر بشقاب غذا را بررسي مي‌کند. کمک آشپزها واسطه اي بين سرآشپز و ساير کارمندان آشپزخانه هستند.

آشپز شيريني و دسر

اين يکي از دسته هاي آشپزي است، که نياز به تخصص دارد. به عنوان مثال ، فردي که از مدرسه آشپزي فارغ التحصيل شده است، ممکن است واجد شرايط شيريني پز نباشد. اين دسته به طور کلي با شيريني، نان و دسر سر و کار دارند. آشپزهاي شيريني پتانسيل اين را دارند، که کاملاً با يک سرآشپز هماهنگ باشند، زيرا در کل يک دسته متفاوت هستند.

دستيار کمک آشپز

دستيار کمک آشپز معمولاً زير  دست کمک آشپز يا  سرآشپز  هستند. آنها مسئول يک بخش از آشپزخانه هستند و بايد از کميت و کيفيت هر کالايي که از اين بخش عبور مي‌کند، اطمينان حاصل کنند. به عنوان مثال، يک دستيار کمک آشپز ممکن است مسئوليت تاپينگ ها يا سالادها را بر عهده داشته باشد.

متصدي تهيه سس

شما به عنوان يک صاحب رستوران بايد به تهيه انواع سس ها اهميت ويژه اي دهيد. از اين رو، شما نياز به يک متصدي تهيه سس در آشپزخانه رستوران داريدْ که مسئوليت تهيه انواع سس را بر عهده داشته باشد. کار آن‌ها اطمينان از قوام سس و ترکيب مناسب مواد است.

آشپز مخصوص ماهي و گوشت قرمز

آشپز مخصوص ماهي کساني هستند که در درجه اول با تهيه غذاهاي دريايي سر و کار دارند. آشپزهاي گوشتي از تمام فرايند تهيه غذاهاي گوشتي  ( کباب کردن و پختن گوشت، تکه کردن گوشت و غيره ) مراقبت مي‌کنند .سرآشپزهاي گوشت نيز معمولاً فقط در هتل هاي 5 ستاره هستند.

آشپز مخصوص سرخ کردن

استفاده از اين آشپز بستگي به نوع غذاي هاي شما در رستوران دارد. به عنوان مثال، اگر سيب زميني سرخ کرده يکي از موارد اصلي که رستوران شما با آن سرو کار دارد، مي توانيد از اين آشپز در رستوران خود استفاده کنيد. اين هم يک دسته بندي است که فقط در هتل هاي 5 ستاره در دسترس است.

کارگر انتقال دهنده غذا به گارسون

يک کارگر انتقال دهنده غذا به گارسون به طور کلي پل ارتباطي بين کارکنان آشپزخانه و کارکنان منتظر (گارسون) است. اينها كساني هستند كه وظيفه دارند، غذاي آماده را از طريق پيشخدمت به مشتريان تحويل دهند. با اين حال، در بسياري از مواقع وقتي تهيه غذا دشوار است و رستوران بيش از حد شلوغ است، خود سرآشپزهاي اين کار را انجام مي‌دهند.

هنگام راه اندازي رستوران بايد به مسائل زيادي توجه داشت. انتخاب صحيح پرسنل و آشپز مي‌تواند به مديريت  صحيح رستوران کمک کند.

مجموعه تجهيزات آشپزخانه صنعتي و رستوران پويا صنعت سعي دارد با قرار دادن مقاله هاي مفيد در زمينه راه اندازي رستوران به شما کمک کند تا بتوانيد هر چه سريعتر رستوران خود افتتاح کنيد، فروش آن را به حداکثر برسانيد و هزينه هاي آن را کنترل کنيد.

شما مي‌توانيد آخرين اخبار و محصولات جديد شرکت را از طريق توييتر و اينستاگرام دنبال نماييد.

+ نوشته شده در  سه شنبه 16 مهر 1398ساعت 18:10  توسط مجتهدزاده 

تولیدکنندگان تجهیزات رستوران سربازان جنگ اقتصادی کشور

در دورانی که کشور با یک جنگ اقتصادی بزرگی روبرو است و انواع تحریم ها را پیش رو دارد، تولید کنندگان می‌توانند با تولید محصولی با کیفیت و خوش قیمت مانع خروج ارز از کشور برای تامین تجهیزات و ملزومات مورد نیاز مردم و صنعتگران شوند. از این رو یک تولید کننده ملی می‌تواند نقشی موثر در رونق کسب و کار و اقتصاد کشور داشته باشد.  و مانند سربازی در جنگ اقتصادی نقش آفرینی کند. مردم نیز با حمایت از تولید ملی بقای این سرباز را تضمین می‌کنند. صنعت آشپزی و رستوران داری نیز یکی از بخش هایی است که به دلیل تنوع بسیار بالا در تعداد و نوع تجهیزات، بسیاری از تامین کنندگان تجهیزات رستوران را در گذشته و حتی حال حاضر مجبور به واردات گسترده از کشور های خارجی کرده است. که این موضوع سبب خروج ارز از کشور می‌شود.

از سویی  ارائه خدمات پس از فروش برای این نوع محصولات سخت تر از قبل شده است. و تحریم ها هر روز به ما نشان می‌دهد، که در این صنعت تجهیزات آشپزخانه صنعتی و رستوران هم باید به فکر خود کفایی و تكیه دادن به شرکت های تولید کننده داخلی باشیم. و نگاه عمیق تر به این صنعت داشت. سوالی که ذهن اکثر افراد را به خود درگیر کرده است این است که آیا تولید کنندگان داخلی ما در تولید تجهیزات آشپزخانه صنعتی تفاوت زیادی با برند های بین المللی دارند؟ آیا رقابت نزدیکی بین تولیدکنندگان تجهیزات رستوران ایرانی با تولید کنندگان بین المللی وجود دارد؟ 

برای پاسخ به این سوال باید به سراغ تولید کنندگان داخلی رفت و محصولات آنها را با نمونه های مشابه خارجی مقایسه کرد. از همین رو یکی از تولید کنندگان تجهیزات رستوران در کشور که سابقه درخشانی در بازار داخلی و خارجی داشت را انتخاب کردیم.

معرفی مجموعه تولیدی تجهیزات رستوران پویا صنعت

مجموعه تولیدی تجهیزات رستوران پویا صنعت، مجموعه ای است که با تکیه بر دانش بومی و نیروی انسانی متخصص و همچنین ۱۵ سال تجربه محصولات خود را از مرکز جغرافیایی ایران تا قلب اروپا، آمریکا و آسیا صادر کرده است. همچنین این مجموعه توانسته است، خود را در ۵ قاره به عنوان یک برند بین المللی معرفی نماید.

بررسی خود را با بازدید از این شرکت که دفتر مرکزی آن در شهر یزد است آغاز کردیم. آنچه در شروع برایمان جذاب بود، رشد و توسعه این شرکت از یک شرکت کوچک به شرکتی بزرگ و با ده ها پرسنل و کادر اداری و فنی بود. مجموعه تولیدی صنعتی پویا صنعت به صورت تخصصی تولید کننده تجهیزات راه اندازی خط تهیه کباب و خط تهیه و پخت همبرگر است. و محصولات متنوع و باکیفیتی را نسبت به نمونه های خارجی تولید می‌کند. از سویی، هزینه تمام شده این محصولات بسیار به صرفه تر و مناسب تر از نمونه های خارجی است. برای اثبات این موضوع به دیدن فروشگاه و کارگاه تولیدی این شرکت رفتیم تا ببینیم وجه تمایز محصولات این شرکت با نمونه های مشابه خارجی در چیست.

دستگاه کباب زن پویا صنعت

یکی از شاخص ترین محصولات پویا صنعت که شهرت جهانی پیدا کرده است. دستگاه کباب زن اتوماتیک است که ثبت اختراع نیز شده و اولین دستگاه تولید شده توسط این شرکت است. این دستگاه اتوماتیک قادر به سیخ گیری ۱۰۰۰ سیخ کباب در ساعت می‌باشد. دستگاهی که به گفته مصرف کنندگان  آن یکی از مدرترین دستگاه های کباب زن  موجود در بازار است. صادرات وسیع آن به تمام نقاط جهان، نشانی بر کیفیت و عملکرد مناسب آن است. از این دستگاه فیلمی را می توان در اینترنت یافت که یکی از تسترهای معروف آمریکایی به نام Guy Fieri از عملکرد این دستگاه  بسیار متحیر شده است.  

دستگاه همبرگر زن پویا صنعت

اگر بخواهیم، به معرفی محصولات محدودی که در  دنیا برای تولید و بسته بندی همبرگر ساخته شده اند اشاره کنیم دستگاه همبرگر زن تمام اتوماتیک تولیدی پویا صنعت یکی از آنها است. دستگاهی که برای اولین بار در ایران تولید می‌شود و توانایی رقابتی بسیار بالایی را با نمونه های خارجی دارد. سرعت تولید ۲۰۰۰ همبرگر در ساعت همراه با سلفون کشی دوطرفه، آن هم با کیفیت بالا و قیمتی بسیار ارزانتر از نمونه های خارجی وجه تمایزی است، که در کیفیت و سرعت باعث برتری این دستگاه در بین رقبای بزرگ و کوچک خود شده است.

سایر تجهیزات رستوران تولید شده توسط مجموعه پویا صنعت

این مجموعه از ابتدای فعالیت خود، سیاست برنامه ریزی برای تولید محصولات پر تقاضای صنعت آشپزخانه رستوران ها را، با محوریت قرار دادن بحث صادرات دنبال کرده است. خودباوری و تکیه به توانایی کارشناسان ایرانی، ارابه های این چرخه بزرگ تولیدی را به حرکت درآورده است و باعث تولید محصولات دیگری برای اولین بار در کشور برای رقابت در بازار بین الملی شده است. اختراع اولین دستگاه جوجه زن اتوماتیک در جهان، تولید اولین دستگاه قیمه زن(قطعه قطعه کننده گوشت) در ایران، و تولید اولین دستگاه گوشت خرد کن با توانایی خرد کردن ۱۰۰۰ کیلو گوشت یخی در ساعت، محصولاتی هستند که با با تکیه به همین خود باوری ساخته شده اند. و حالا در بازارهای جهانی خودنمایی می‌کنند.

خدمات پس ازفروش گسترده ۱۰ ساله و گارانتی ۱ ساله محصولات شرایطی را فراهم آورده است، تا شرکتی ایرانی دوشا دوش شرکت های بین المللی به عنوان یکی از سرباز جنگ اقتصادی کشور فعالیت نماید.

آنچه که سبب حفظ و بقای شرکت های تولیدی داخلی می‌شود حمایت و خرید از کالای ایرانی است. پس حمایت خود را از کالای ایرانی فراموش نکنید.

مجموعه تجهیزات آشپزخانه صنعتی و رستوران پویا صنعت سعی دارد با قرار دادن مقاله های مفید در زمینه راه اندازی رستوران به شما کمک کند تا بتوانید هر چه سریعتر رستوران خود افتتاح کنید، فروش آن را به حداکثر برسانید و هزینه های آن را کنترل کنید.

شما می‌توانید آخرین اخبار و محصولات جدید شرکت را از طریق توییتر و اینستاگرام دنبال نمایید.

+ نوشته شده در  يکشنبه 14 مهر 1398ساعت 13:45  توسط مجتهدزاده 

مديريت پسماند رستوران را ناديده نگيريد

در حالي که رستوران داران تمام اقدامات لازم را براي اطمينان از درآمد و سود بيشتر انجام مي‌دهند، رستوران ها اغلب جنبه اي اساسي از عملکرد رستوران را ناديده مي‌گيرند: مديريت پسماند آشپزخانه.

در حال حاضر، دو جنبه براي مديريت پسماندهاي آشپزخانه وجود دارد. اولين مورد، اطمينان از ايجاد حداقل ضايعات در رستوران شما است. شما مي‌توانيد از طريق تکنيک هايي مانند متناسب سازي و استاندارد سازي دستور العمل به اين هدف از مديريت پسماند رستوران دست يابيد. با اين حال، شما نمي‌توانيد از هدر رفتن مواد غذايي جلوگيري کنيد. از اين رو قسمت دوم مديريت پسماند آشپزخانه، که شامل بازيافت و دفع زباله است، به وجود آمد. در اين مقاله، ما در مورد اهميت مديريت پسماندهاي آشپزخانه در رستوران و چگونگي دستيابي به آن صحبت خواهيم کرد.

چرا شما نياز به مديريت پسماند آشپزخانه در رستوران ها داريد

دلايل اصلي مديريت پسماند آشپزخانه در رستوران :

  • عدم مديريت زباله هاي آشپزخانه براي شما هزينه اضافي خواهد داشت.

عدم مديريت پسماندهاي آشپزخانه يکي از دلايل مهم پنهان افزايش هزينه هاي مواد غذايي است. شما مواد اوليه را با پول خريداري مي‌کنيد؛ از اين رو اگر آشپزخانه مقادير زيادي زباله توليد کند، شما پول زيادي را از دست خواهيد داد.

  • عدم استفاده از زباله هاي رستوران، روي محيط رستوران  به گونه اي منفي تأثيرمي‌گذارد.

زباله هاي مواد غذايي از نظر جمع آوري زباله، دفع و گازهاي گلخانه اي به طور فزاينده اي در حال رشد هستند. که اين سبب افزايش نگراني جامعه شده است. هنگامي که محل پخت و پز غذا در رستوران شما به يک محل دفن زباله تبديل شود. (غذاها فاسد شوند )، گاز متان توليد مي‌شود. گاز متان گاز گلخانه ايست; که به ويژه به محيط زيست آسيب مي‌رساند. زباله هاي غذايي نه تنها به محيط زيست آسيب مي‌رساند بلکه منابع با ارزش آب و انرژي مورد استفاده در توليد مواد غذايي را نيز هدر مي‌دهند. همچنين سبب جمع شدن حشرات موذي در محيط رستوران خواهد شد.

بهترين روش هاي مديريت پسماند در آشپزخانه

مديريت پسماند آشپزخانه به يک نگراني در حال افزايش  تبديل شده است، به طوري که در اين مورد حواشي زياد در رسانه ها ايجاد شده است. روزنامه تايمز هند با صاحبان رستوران هاي مختلف مصاحبه کرد تا با  تکنيک هاي مديريت پسماند آشپزخانه آن ها آشنا شود. اين پاسخها شامل استفاده مجدد از باقيمانده ها ، تغذيه پرسنل آنها با باقيمانده مواد مي‌شود.

مديريت زباله هاي آشپزخانه براي همه رستوران ها ضروري است، ما در اينجا روش هاي مختلفي را که مي‌توانيد به سرعت اجرا کنيد. جمع اوري کرده ايم  تا بتوانيد  توليد زباله را در رستوران خود به حداقل برسانيد.

به کارمندان براي مديريت پسماند خود آموزش دهيد

تا زمانيکه که کارکنان شما از تأثيرات منفي مديريت زباله هاي آشپزخانه آگاه نباشند، چگونه مي‌توانند در قبال مديريت پسماند و مهار توليد زباله مسئوليت پذير باشند؟ از اين رو، اولين قدم شما در جهت کنترل ضايعات آشپزخانه، آموزش کارمندان خود در مورد نحوه تهيه غذا و ديزاين بشقاب است. اگر در رستوران خود يک سيستم مديريت دستور العمل براي پخت داريد، اطمينان حاصل کنيد که کارکنان شما مقادير موارد ذکر شده را به شدت رعايت مي کنند. شما به عنوان يک صاحب رستوران مي‌توانيد از مدير خود بخواهيد که کتابچه راهنماي مفصلي را براي کليه کارمندان جديد خود ارائه دهد، و همچنين يک جلسه دوره اي براي يادآوري به  کارکنان در مورد تکنيک هاي مديريت پسماندهاي آشپزخانه ترتيب دهد. اين يک روش مديريتي براي کاهش هزينه هاي رستوران است.

حسابرسي براي زباله هاي غذايي ايجاد کنيد

اگر اطلاع نداشته باشيد: که پسماندهاي مواد غذايي در کجا توليد مي‌شود، چگونه مي‌توانيد آن را امتحان کرده و کنترل کنيد؟ از اين رو، بايد محل و مکان توليد مواد زايد غذايي  و ميزان زباله هاي توليد شده را شناسايي کنيد. بهترين روش براي شمارش ميزان توليد ضايعات با استفاده از جدول ضايعات  است.

زباله ها شامل اقلام غذايي يا نوشيدني هايي هستند، که به طور نادرست مورد استفاده قرار گرفته اند. بنابراين يک جدول زباله بايد از نام ماده تلف شده ، دليل هدر رفت، مقدار مواد هدر رفته و هزينه آن تشکيل شده باشد. با استفاده از اين روش اطمينان حاصل مي‌کنيد، که انگشت خود را در نقطه کانوني از جايي که زباله هاي غذايي توليد مي‌شود، قرار داده ايد.

همچنين بايد ضايعات ايجاد شده توسط مشتري را نيز در نظر بگيريد. اين به طور کلي زباله هاي پس از مصرف مواد غذايي است، که مشتريان هزينه ي آن ها را پرداخت کرده اند اما از آن ها نخورده اند . اين مورد  به هر دليلي مي‌تواند اتفاق بيفتد، بهطور مثال مقدار آن زياد باشد ، يا بچه اي از خوردن غذاي سفارش داده شده توسط مادر خودداري کرده باشد.  کنترل رفتار مشتريان سخت است . براي اينکار شما بايد از تکنينک هاي روانشناسي مشتري اسفتاده کنيد. پيگيري زباله هاي حاصل از غذا خوردن مشتري به شما کمک مي‌کند تا تغييراتي را که بايد در منوي  رستوران حاصل شود، را ارزيابي کنيد و اين به کاهش توليد زباله هاي آشپزخانه کمک مي کند.

چگونه مي توان توليد ضايعات آشپزخانه را کاهش داد

هنگامي که شما مي‌دانيد که چه مواردي  و به چه مقدار هدر رفته است، مي‌توانيد به مرحله بعدي در مورد چگونگي کاهش توليد زباله هاي آشپزخانه برويد. بهترين راه براي پيشبرد اين امر، استفاده از تجهيزات مناسب آشپزخانه رستوران براي تهيه غذا و تقسيم زباله هاي توليد شده به دسته هاي مختلف است.

  • ضايعات قبل از مصرف
  • ضايعات پس از مصرف

ضايعات قبل از مصرف در مديريت پسماند

اين مواردي است که حتي فرصتي براي بيرون آمدن از آشپزخانه نيز پيدا نمي‌کند. اين مورد يکي از اين حوزه هايي است که مي‌توانيد آن را کنترل کنيد و انتظار بازده بسيار مثبتي را داشته باشيد.

مديريت موجودي و ذخيره سازي: آيا متوجه شده ايد که مواردي حتي قبل از استفاده در آشپزخانه خراب مي‌شوند؟ اگر چنين است، پساطمينان حاصل کنيد که موارد اضافي را سفارش نمي‌دهيد. مديريت موجودي يک هنر است، اطمينان حاصل کنيد که سرآشپز شما از شيوه هاي مديريت موجودي به ميزان کافي آگاه داشته و مواد اوليه را در زمان مناسب سفارش مي‌دهد تا از هدر رفتن آن جلوگيري کند.

علاوه بر اين، شما بايد از امکانات ذخيره سازي مناسبي نيز برخوردار باشيد. عدم وجود فريزرهاي مناسب مي‌تواند يکي ديگر از دلايل خراب شدن مواد اوليه شما باشد. هر ماده غذايي داراي دماي ذخيره سازي متفاوتي است، اطمينان حاصل کنيد که در مورد آنها تحقيقات صحيح انجام مي‌دهيد. اين باعث ماندگاري مواد اوليه مي‌شود.

سعي کنيد از باقيمانده ها استفاده کنيد: سرآشپزها در آشپزخانه شما بايد از عملکردهاي خلاقانه اي استفاده کنند تا از بقاياي ديروز به عنوان يک افزودني نوآورانه براي يک ظرف استفاده کنند. چنين نوآوري هاي کوچکي هزينه اي براي شما نخواهد داشت، اما اطمينان حاصل مي‌کنيد که از باقيمانده هاي خود به حد مطلوب استفاده مي‌کنيد.

اگر مقدار باقي مانده براي يک وعده ديگر قابل استفاده نباشد، مي‌توانيد وعده غذايي رايگان به کارکنان خود ارائه دهيد.

اگر مقدار قابل توجهي غذا باقي مانده است، اما شما نمي‌توانيد  روز ديگر از آن استفاده کنيد. مي‌توانيد با سازمان هاي غيردولتي محلي يا موسسات خيريه در تماس باشيد و غذا را اهدا کنيد. اين امر باعث مي‌شود كه به جاي هدر رفتن از مواد اضافي غذايي استفاده شود.

از سبزيجات و ضايعات آن ها به عنوان علوفه حيوانات استفاده کنيد. آشپزخانه داراي ضايعات سبزيجات هستند، به جاي اينکه آنها را دور بريزد، به راحتي مي‌توانيد با کشاورزان محلي تماس بگيريد و به آنها بدهيد تا به جاي علوفه از اين ضايعات استفاده کنند.

ضايعات پس از مصرف در مديريت پسماند

اين ضايعات پس از مصرف وعده هاي غذايي در آشپزخانه ايجاد مي‌شوند. اگرچه  کنترل و مديريت رفتار مشتري کار چندان آساني نيست.

اما روش هايي وجود دارد که مي‌توانيد آن ها را دنبال کنيد تا اطمينان حاصل کنيد  که توليد اين نوع زباله نيز به خوبي کنترل مي‌شود.

کنترل پرس غذا ضروري است: اگر متوجه شده ايد که در هر بار سفارش غذا، مشتريان نمي‌توانند بشقاب غذاي خود را تمام کنند  بايد اين نکته را بدانيد که برخي از مسائل وجود دارد. اگر شکايتي در مورد طعم وجود ندارد ، بايد بدانيد که احتمالاً ميزان غذاي اراده شده در بشقاب  بيش ازحد  است. در چنين شرايطي بايد در مورد چگونگي کنترل ميزان غذاي ارائه شده  استراتژي داشته باشيد.  مي‌توانيد از وسايل اندازه گيري مانند اندازه گيري قاشق ، کاسه و مانند آن استفاده کنيد. 

مواردي از منو که به زياد مورد استقبال قرار نمي‌گيرند را حذف کنيد :  هميشه در منو غذاهايي وجود دارند که يا اصلا سفارش داده نمي‌شوند يا کمتر سفارش داده مي‌شوند.  با تحليل منو اين غذا ها را پيدا کنيد و سعي کنيد با يک خلاقيت اين غذاها را به مشتري پيشنهاد دهيد. اگر  تکنيک خلاقيت جواب نداد، شما بايد تصميم بگيريد که اين غذاها را از منوي خود حذف کنيد.

ظرف را طبق انتظارات درست کنيد: اگر مشتريان از بشقاب غذاي خود ( طعم و مزه و حتي ظاهر آن ) راضي  نباشند، ظرف خود را برمي‌گردانند. در چنين شرايطي آشپزخانه شما گزينه ديگري جز کنار گذاشتن آن ظرف ندارد و مجبور است غذاي جديدي  آماده کند.

براي جلوگيري از چنين شرايطي که چنين هدررفتهايي ايجاد مي‌کند، مي‌توانيد توضيحات مفصلي از غذاها را در منو خود وارد کنيد. اين امر باعث مي‌شود مشتريان از غذاي خود ذهنيتي پيدا کنند.

مشتريان را ترغيب کنيد تا غذاي اضافي  روي ميز را در  منزل خود مصرف کنند: اگر مي‌بينيد که مقدار قابل توجهي از مواد غذايي در بشقاب مشتري باقيمانده است، مي‌توانيد به مشتري توصيه کنيد که غذا را به خانه ببرد. ظروف يکبار مصرف  را در جاي مناسب قرار دهيد. تا مشتريان بتوانند هر آنچه را که قادر به اتمام نيستند به خانه ببرند. اين امر به کاهش توليد پسماندهاي آشپزخانه تا حد زيادي کمک خواهد کرد.

نکاتي درباره چگونگي خلاص شدن از مواد يکبار مصرف

مواردي  وجود دارد که قابل مصرف نيستند. اين شامل پلاستيک ، قوطي ، بطري يکبار مصرف مي‌شود. اين مواد  بخش مهمي از مديريت پسماند آشپزخانه را تشکيل مي‌دهند. به جاي انداختن آن ها به سطل زباله  مي‌توانيد راه هاي موثري پيدا کنيد. که تأثير منفي آنها بر محيط زيست را کاهش دهد.

يکي از اين برنامه ها اجراي برنامه کمپوست است.

اگر مي‌توانيد در يک منطقه کوچک در پشت رستوران خود  برنامه کمپوست خود را اجرا کنيد، هيچ چيزي مثل اين برنامه کارايي ندارد! کمپوست سازي يک روش دفع زباله است که تجزيه هوازي کنترل شده مواد زايد آلي با کمک مهرگان کوچک يا ميکروارگانيسم ها است. تکنيک هاي مختلف کمپوست سازي نيز وجود دارد. با اين وجود، کمپوست شما ممکن است هميشه ايده اي عملي نباشد. از اين رو، مي‌توانيد اين مواد را به شرکت هايي که بازيافت تحويل دهيد.

از نظر يک صاحب رستوران، دفع زباله هاي آشپزخانه و مديريت پسماند آن ها کاري هولناک است.  اکثر رستوران ها مقادير زيادي زباله را ايجاد مي‌کنند، از اين رو با آگاهي از وضعيت موجود، ما سعي کرده ايم اهميت مديريت پسماند آشپزخانه را گوشزد کنيم و راه کارهاي پياده سازي آن را براي شما شرح دهيم.  

مجموعه تجهيزات آشپزخانه صنعتي و رستوران پويا صنعت سعي دارد با قرار دادن مقاله هاي مفيد در زمينه راه اندازي رستوران به شما کمک کند تا بتوانيد هر چه سريعتر رستوران خود افتتاح کنيد، فروش آن را به حداکثر برسانيد و هزينه هاي آن را کنترل کنيد.

شما مي‌توانيد آخرين اخبار و محصولات جديد شرکت را از طريق توييتر و اينستاگرام دنبال نماييد.

+ نوشته شده در  شنبه 13 مهر 1398ساعت 16:27  توسط مجتهدزاده 

با رعایت تکنیک های دیزاین غذا، مشتری توان مقاومت در برابر بشقاب غذا را ندارد.

دیزاین یا سرو بشقاب غذا هنر اصلاح، پردازش، چیدمان یا تزئین غذا، برای تقویت جذابیت زیبایی شناختی آن است. نمایش بصری غذا برای بسیاری از سرآشپزها و مشتریان اهمیت زیادی دارد. دیزاین غذا به بهترین شکل باعث می‌شود، که طعم غذا از نظر روانشناختی برای مشتریان بهتر و دلچسب تر باشد. مشتریان غذایی را که به درستی چیدمان شده است، را دوست دارند. سرو بشقاب غذا به بهترین شکل نشان دهنده سطح رستوران شما است. بنابراین، ارائه و سرو غذا به اندازه طعم و عطر و طعم آن برای یک بشقاب ضروری است.

 

اهمیت دیزاین غذا

در اینجا دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهد، دیزاین غذا به یک ضرورت در رستوران ها تبدیل شده است:

  • دیزاین جذاب روی مشتری تاثیر گذار است.
  • دیزاین غذا برای بازاریابی غذا و رستوران ضروری است.
  •  دیزاین غذا با کیفیت رستوران ارتباط برقرار می کند.
  • بشقاب غذا را خوشمزه تر جلوه می دهد.

 

دیزاین غذای جذاب روی مشتری تاثیر گذار است

نحوه ظاهر یک بشقاب غذا تأثیر بسزایی در نحوه درک آن دارد. تا به حال به این موضوع فکر کرده اید، که چرا غذاهایی که به طور مثال در تبلغیات می‌بینید، برای شما جذاب تراز غذای خانگی  هستند؟ این امر به این دلیل است، که ما حتی قبل از چشیدن غذا در مورد آن قضاوت می کنیم. این موضوع  به دید ما بستگی دارد. دیزاین غذا باعث می‌شود، که مشتری به راحتی برای غذا پول خرج کند. چون مشتری احساس می‌کند، که غذا از مواد اولیه درجه یک تهیه شده است و برای آن زمان زیادی خرج شده است. در یک آزمایش ساده: به مردم یک سالاد با دو ظاهر متفاوت ارائه شد. یک بشقاب سالاد بسیار ساده و بشقاب دیگر بسیار شیک و زیبا طراحی شده بودند. 

براساس این نظرسنجی، اکثر افراد بشقاب با دیزاین زیبا را ترجیح دادند. و حتی برای آن ها این بشقاب خوشمزه تر نیز بود. به همین دلیل با رضایت کامل هزینه بشقاب را پرداخت کرند.  این یک راهکار برای مدیریت رستوران و افزایش سود رستوران است.

 

دیزاین غذا نکته مهم برای بازاریابی غذا و رستوران

حفظ زیبایی شناسی غذا به اندازه  حفظ زیایی شناسی رستوران مهم است. امروزه رسانه های اجتماعی به یک جز جدایی ناپذیردر زندگی ما تبدیل شده اند. در نتیجه  حتی پیش پا افتاده ترین اتفاقات در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام، فیس بوک بارگذاری شده اند. با آمدن وبلاگ نویسان غذایی، نحوه چیدمان و سرو غذا اهمیت جدیدی پیدا کرد. و دانستن برخی ترفندهای ارائه و سرو غذا برای تأثیر ماندگار غذا روی مشتریان، ضروری شده است. با توجه به افزایش تعداد وبلاگ نویسان مواد غذایی شما باید اطمینان حاصل کنید، که هر یک از غذاهای شما به روشی زیبایی سرو می شود. برای درک بهتر این موضوع پیشنهاد میشود مقاله افزایش فروش با تبلیغات در اینستاگرام را مطالعه کنید.

 

دیزاین غذا با کیفیت رستوران ارتباط برقرار می‌کند

نحوه دیزاین غذای شما نشانگر چگونگی تجربه کارکنان آشپزخانه شماست. دیزاین غذای ضعیف  نشان دهنده یک آشپزخانه نادرست و حتی کیفیت پایین  مواد غذایی است. از طرف دیگر، بشقاب هایی که از نظر بصری برای مشتری جذاب باشند، از نظر کیفیت نیز مورد تایید مشتری قرار خواهند گرفت. بنابراین، از نظر روانشناختی با کیفیت کیفیت رستوران شما ارتباط برقرار می کند.

 

بشقاب غذا را خوشمزه تر جلوه می‌دهد

دیزاین غذا از طریق ترکیبات اندازه گیری شده بین ظرف و سس، چاشنی  صورت می‌گیرد. همه این ترکیبات و مواد تشکیل دهنده نه تنها باعث جذاب تر شدن بشقاب می‌شوند، بلکه  باعث افزایش طعم و کیفیت غذا می شوند. هر سس و هر تکه ای ازچاشنی‌ها بافت و طعم متفاوتی به ظرف اضافه می‌کنند. بنابراین ارائه مواد غذایی باعث می‌شود، ظرف نه تنها از نظر بصری خوشایند باشد، بلکه از آن نیز خوش طعم تر باشد.

 

تکنیک های دیزاین غذا که باید در آشپزخانه خود پیاده سازی کنید

اگرچه ممکن است بی اهمیت به نظر برسد، اما تزیین و دیزاین غذا به صورت اشتها آور، یک هنر و یک علم است و به دقت زیادی نیاز دارد.

در زیر برخی از نکات دیزاین غذا که باید در هنگام سرو بشقاب به خاطر داشته باشید. آورده شده است:

  1. شکل بشقاب
  2. اندازه بشقاب
  3. رنگ بشقاب
  4. تزیین در جهت عقربه های ساعت
  5. زمان سنجی
  6. تزیین مناسب

 

شکل بشقاب

شکل بشقاب که شما برای ارائه غذای خود انتخاب کرده اید، بر نحوه درک غذای شما تأثیر می‌گذارد. در حقیقت، اشکال خاصی فقط برای غذاهای خاص مناسب است. به عنوان مثال، بشقاب زاویه ای یا گوشه دار، به غذا جلوه ای  براق و مدرن می‌بخشد و آن را بسیار شیک نشان می‌دهد. از این رو برای ارائه دسرهای مدرن یا غذاهای امروزی استفاده می‌شوند. از طرف دیگر، بشقاب های گرد باعث می‌شوند، که غذاها سالم‌تر به نظر برسند. 

استفاده از بشقاب و ظروف شکسته یا خراب می‌تواند، روی مشتری اثری مخرب داشته باشد. همیشه ظروف خود را به طور مرتب چک کنید. بسیاری از تکنیک های ارائه غذا شامل استفاده از بشقاب با اشکال و رنگ های مختلف است.  چک کردن این موارد یکی از راه های کنترل هزینه های رستوران است. 

 

اندازه بشقاب

اگر می خواهید بشقاب غذای شما به درستی دیزاین شود، رعایت تناسب در غذا بسیار مهم است. این نکته بسایر مهم در دیزاین غذا  است. تناسب درست یک بشقاب غذا نه تنها برای جذابیت آن ضروری است، بلکه در کنترل هزینه ها نیز نقش اساسی دارد. در مورد طراحی و دیزاین غذا باید از قبل تصمیم گیری شود. 

در انتخاب بشقاب مناسب غذا  نیز دقت کنید. اندازه بشقاب باید متناسب باشد. اندازه بشقاب یا اندازه کاسه باید با اندازه و مقدار غذای سرو شده مطابقت داشته باشد. اگر بشقاب برای اندازه غذای ارائه شده خیلی کوچک باشد، این کاملا یک بشقاب غیر حرفه ای است.  و می‌تواند ظرف را کثیف و شلوغ جلوه دهد. از طرف دیگر، اگر اندازه غذا کم باشد و آن را در بشقاب بزرگ سرو کنید، باعث می‌شود که مشتری فکر کند غذا کم است.

 بهتر است،  به اندازه تقریبا ۱ سانتی متر یا ۱٫۵ سانتی متر بین غذا و لبه بشقاب فاصله بگذارید.

 

رنگ بشقاب

مانند رنگ روی دیوارهای رستوران ، رنگ روی بشقاب رستوران نیز به همان اندازه اهمیت دارد. رنگ های مختلف روانشناسی افراد را به روشی متفاوت تحت تأثیر قرار می‌دهد. اغلب ترجیح می‌دهند، از بشقاب سفید استفاده کنند.  زیرا تضاد رنگ ها را نشان می‌دهد و پایه ای خنثی را ایجاد می‌کند. اهمیت رنگ ها را فراموش نکنید و در انتخاب آن ها دقت کنید. 

 

تزیین در جهت عقربه های ساعت

برای دیزاین غذا همیشه روش ساعت را دنبال کنید. هنگام شروع دیزاین غذا، صورت یک ساعت را در بشقاب تصور کنید. قرار است نوع خاصی از مواد تشکیل دهنده در نقاط خاصی قرار بگیرند. در یک دیزاین کلاسیک ، ماده اصلی مانند مرغ یا گوشت ها باید بین ساعت ۳ تا ۹ قرار می‌گیرد. نشاسته ها  مانند سیب زمینی یا سیب زمینی سرخ شده باید بین ۹ تا ۱۲ باشد و سبزیجات بین ۱۲ تا ۳ قرار گیرند.

برای در ک بهتر موضوع عکس زیر را بادقت مشاهده کنید. 

 

زمان سنجی

تزیین بشقاب غذای نیاز به زمان سنجی دقیق دارد. هنگام تزیین غذا برای سرو به این نکته توجه کنید غذا سرد نشود.

 

تزیین مناسب

فرایند تزئین باعث بهبود بافت و طعم یک بشقاب می شود. اگرچه به نظر ساده می‌رسد ، این تکنیک ارائه غذا نیاز به دقت و دقت دارد. این تکنیک طعم و مزه و رنگ آن را به بافت بشقاب می ‌افزاید. از این رو باید وسایل تزیینی خود را با دقت انتخاب کرده و مطمئن شوید که بیش از حد از آن استفاده نکنید. حتی باید برای تهیه چاشنی از نظر عطر و طعم ، بافت و مقدار آن برنامه ریزی شود تا بهترین ظروف را از نظر بصری انتخاب کنید.

 

ماده اصلی غذا را در مرکز توجه قرار دهید و سایر عناصر را با آن مکمل کنید . همچنین به رنگ ها نیز توجه کنید. گیاهان و سبزیجات رنگ و عطر و طعم را به ظرف منتقل می کنند. با اضافه کردن سس های مختلف با رنگ و بافت بشقاب بازی کنید.

 

 

در دنیای امروز ، چشم ها نیز مانند زبان از غذا لذت میبرند. اگر طراحی بشقاب غذا زیبا و جذاب نباشد، دیگر مزه غذا زیاد مهم نیست. حس بینایی اولین حسی است که با بشقاب غذا ارتباط برقرار می‌کند. این نکته می‌تواند در موفقیت یا شکست رستوران مهم باشد. 

مجموعه تجهیزات آشپزخانه صنعتی و رستوران پویا صنعت سعی دارد با قرار دادن مقاله های مفید در زمینه راه اندازی رستوران به شما کمک کند تا بتوانید هر چه سریعتر رستوران خود افتتاح کنید، فروش آن را به حداکثر برسانید و هزینه های آن را کنترل کنید.

شما می‌توانید آخرین اخبار و محصولات جدید شرکت را از طریق توییتر و اینستاگرام دنبال نمایید.

+ نوشته شده در  دوشنبه 1 مهر 1398ساعت 14:41  توسط مجتهدزاده 

منوی رستوران کتابچه ای “ظاهراً ساده ” است، اما بسیاری از رستوران ها از اهمیت آن غافل هستند.

منوی رستوران قدرتمند ترین ابزار ارتباطی در رستوران است. چون منوی رستوران نه تنها مهمانان را با غذای شما آشنا می‌کند و غذاهای شما را به نمایش می‌گذارد، بلکه باعث تقویت مفهوم و شخصیت برند شما نیز می‌شود. اما برای داشتن منویی موثر و کارامد، باید از روش هایی خاص استفاده شود. مشتری قبل از تصمیم گیری در مورد سفارش، فقط ۱۰۹ ثانیه به منو نگاه می‌کند. بنابراین، نه تنها طراحی منوی رستوران بر مشتری تأثیر می‌گذارد، بلکه سود رستوران نیز به داشتن یک منوی قوی و جذاب وابسته است. 

اشتباهات در طراحی منوی رستوران

در اینجا به برخی از رایج ترین اشتباهات در طراحی منوی رستوران ها اشاره شده است.  شما باید از انجام آن ها در هنگام طراحی منو اجتناب کنید. داشتن منویی جذاب باعث رضایت مشتری خواهد شد. در نتیجه شما یک رستوران سود آور خواهد بود. 

اشتباهات در طراحی منوی رستوران

  • دسته بندی مناسب در منو
  • داشتن منو خیلی متنوع
  • یکنواخت بودن منو
  • عدم توجه به جزئیات
  • قرار دادن قیمت در منو
  • استفاده نامناسب از فضای منو
  • عدم استفاده از دانش روانشناسی
  • نداشتن منوی آنلاین
  • قرار ندادن توضیحات مناسب در منو

 

دسته بندی نامناسب در منو

دسته بندی مناسب و صحیح غذاها در منوی رستوران یکی از اساسی ترین قوانین است، اما اغلب نادیده گرفته می شود. طراحی منوی غذایی شما باید به گونه ای باشد که موارد در گروه های واضح قرار گیرند. ترتیب دسته بندی ها نیز مهم است. خوراکی ها، سوپ ها، همبرگرها، پیتزاها، دسرها و غیره باید در کنار هم و به ترتیب سرو شوند. به عنوان مثال، غذای اصلی نباید قبل از سوپ و پیش غذاها در لیست آورده شوند، زیرا ممکن است مهمانان شما برای سفارش غذای اصلی وسوسه شوند و پیش غذاها را نادیدیه بگیرند.  همچنین لیست کردن غذاهای گیاهی و غیر گیاهی در صفحات جداگانه یک عمل بسیار منطقی و عالی است که نباید از آن چشم پوشی کرد.

 

داشتن منویی خیلی متنوع

منوی بزرگ و جامع یک رستوران معایب و مزایایی دارند. در حالی که ممکن است، احساس کنید که داشتن یک منوی جامع، احساس تنوع بیشتری ایجاد می‌کند، این موضوع می‌تواند به فروش شما آسیب برساند. به دلیل تعدد گزینه های موجود، مشتریان زمان زیادی برای سفارش غذا صرف می‌کنند. همچنین، یک منوی بزرگ بیشتر وقت ها باعث سردرگمی افراد می‌شود زیرا آنها قادر به تصمیم گیری در مورد بهترین غذا نیستند.

 

توصیه می‌شود فقط روی غذاهای خاص و غذاهای منحصر به فرد تمرکز داشته  باشید تا  سرآشپز شما بتواند متمرکز شود و این باعث جلب توجه مشتریان جدید و وفاداری ان ها خواهد شد.

 

یکنواخت بودن منو

بهترین رستوران ها، رستوران‌هایی هستند، که هیچ چیز در آنها دائمی نیست. منوی رستوران باید به طور مرتب در حال تغییر و چرخش باشد. این نکته باعث ترغیب مشتریان به بازگشت به رستوران شما می‌شود. تجزیه و معرفی موارد جدید در این فهرست برای نگه داشتن مشتری حائز اهمیت است. به علاوه، شما باید عملکرد منو را بر اساس فروش و بازخورد مشتریان تحلیل کنید. این تحلیل می‌تواند در کنترل هزینه های یک رستوران بسیار مفید باشد.

 

عدم توجه به جزئیات

منوی رستوران مانند بروشور فروش شما است. بنابراین، ضمن طراحی آن، اندیشه های زیادی را در کنار آن سرمایه گذار کنید. از یک طراح گرافیک خوب برای طراحی یک منوی جذاب و گیرا استفاده کنید.

برای طراحی  یک منو عالی در رستوران نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • منو باید روشن و خوانا باشد.
  • در انتخاب فونت و رنگ منو دقت کنید. رنگ ها تاثیر به سزایی در یک رستوران ایفا می‌کنند.
  • صفحات را با عناصر خیلی زیاد شلوغ نکنید. یا از پس زمینه ای که بسیار تیره است استفاده نکنید. چون باعث اذیت شدن چشم مشتری خواهد شد.
  • هیچ چیز بدتر از خواندن منو با علائم برجسته و دارای خطا نیست. اگر غذایی را از جهت املایی درست ننویسید این اشتباه حس اعتماد مشتری را به رستوران شما از بین می‌برد. از این رو، منوی خود را کاملاً  از نظراملایی بازبینی کنید.
  • این منو باید به مشتریانی که تا به حال رستوران شما را ندیده اند کمک کند. تا فضای محیط رستوران شما  و غذاهای سرو شده در  در رستوران را به گونه ای تجسم کند،  که مشتریان بدانند آیا شما رستوران شما خوب است یا خیر؟ 
  • فهرست شما باید  متناسب با اندازه میز و سایر لوازم های روی میز باشد. اگر منو خیلی بزرگ باشد، فضای زیادی را روی میز اشغال می‌کند و اگر خیلی کوچک باشد، روی میز گم خواهد شد.

 

قرار دادن قیمت در منوی رستوران

قرار دادن قیمت در منوی رستوران یکی از بزرگترین اشتباهات است که می‌توانید مرتکب شوید.  زیرا توجه مشتری را به مبلغ منحرف می‌کند. این باعث می شود که یک مهمان فقط آیتم های منو را تنها براساس قیمت رد کند. همچنین، هنگامی که قیمت آیتم های منو به طور چشمگیری در یک صفحه متفاوت باشد، باعث می‌شود که مهمانان اقلامی را با کمترین قیمت انتخاب کنند.

 

استفاده نامناسب از فضای منوی رستوران

منوی رستوران را بیش از حد شلوغ نکنید. این کار باعث سر درگمی مشتری می‌شود. در ضمن با این کار به نظر می‌رسد شما پیشنهاد های زیادی برای ارائه به مشتری ندارید. قرار دادن اقلام زیادی در منوی سبب به همریختگی منو میشود و باعث می‌شود منویی شبوغ داشته باشید. بنابراین، استفاده صحیح از فضا و نیز حفظ ذهنیت مشتری اهمیت دارد.

 

غذاهای پردرآمد را در مثلث طلایی منو قرار دهید – که در قسمت بالا سمت چپ ، راست بالا و پایین صفحه منو است. اینها مناطقی است که معمولاً مشتریان تمایل دارند هنگام سفارش خود به آنها نگاه کنند.

همچنین از کاور جلو و پشت منو برای نمایش اطلاعات در مورد رستوران استفاده کنید. قرار دادادن اطلاعاتی مانند ساعات کار و بسته شدن، خدمات، تاریخچه، آدرس و موارد دیگر ایده خوبی است.

 

عدم استفاده از دانش روانشناسی

درک روانشناسی درست از مشتریان می‌تواند در پیشبرد فروش از طریق طراحی منوی رستوران به شما کمک کند. چشمان میهمانان معمولاً به سمت راست بالای منو کشیده می‌شود و این یک مکان عالی برای لیست کالاهای پرفروش (بسیار گران قیمت) نیز محسوب می‌شود. از عکسهای زیبایی استفاده کنید که برای چشم دلپذیر باشند، زیرا مطالعات نشان می‌دهند، که غذاهایی که  دارای عکسهای مربوطه و جذاب هستند نسبت به مواردی که عکس ندارند، بیشترسفارش داده می شود. با این حال، از این تکنیک خیلی کم استفاده کنید.

 

نداشتن منوی آنلاین

امروزه بسیاری ازافراد دوست دارند، قبل از انتخاب رستوران، منو را به صورت آنلاین بررسی کنند. بنابراین مطمئن شوید که منوی شما همواره به صورت آنلاین به روز می‌شود. بهترین راه برای انجام این کار استفاده از وب سایت رستوران و شبکه های اجتماعی است.

 

قرار ندادن توضیحات مناسب در منو

در طراحی منوی رستوران از توضیحات و توصیفات کوتاه اما جذاب استفاده کنید. با این کار دیگر نیازی نیست تا کارمند شما در مورد غذا برای مشتری توضیحاتی بدهد.  توضیحات مختصر و جالب در مورد موارد غذا بدهید، به طور مثال در مورد این موارد توضیح دهید: آیا غذای شما گرم ، سرد ، تند ،  و یا گیاهی است

 

 

طراحی منوی رستوران به صورت جذاب و عالی می‌تواند در ذهن  مشتریان باقی بماند و منجر به سود بیشتر برای رستوران شود.  منوی رستوران باید جلوه ای ماندگار با خود داشته باشد.

 بیش از نیمی از بازاریابی درک روانشناسی از مشتری و استفاده از آن برای به دست آوردن آنچه می خواهید است. از این نکات در طراحی منوی رستوران خود استفاده کنید، تا اطمینان حاصل کنید که تأثیر مطلوبی بر روی مشتریان خود گذاشته و باعث می‌شود که آنها دوباره و دوباره به رستوران شما بیایند.

مجموعه تجهیزات آشپزخانه صنعتی و رستوران پویا صنعت سعی دارد با قرار دادن مقاله های مفید در زمینه راه اندازی رستوران به شما کمک کند تا بتوانید هر چه سریعتر رستوران خود افتتاح کنید، فروش آن را به حداکثر برسانید و هزینه های آن را کنترل کنید.

شما می‌توانید آخرین اخبار و محصولات جدید شرکت را از طریق توییتر و اینستاگرام دنبال نمایید.

+ نوشته شده در  يکشنبه 31 شهريور 1398ساعت 14:49  توسط مجتهدزاده 

داشتن سايت جذاب رستوران يک مزيت رقابتي قدرتمند است

اين روزها جستجوي آنلاين رستوران ها در فضاي مجازي و اينترنت به يک روش معمول و رايج تبديل شده است. بنابراين يک رستوران بايد در فضاي مجازي و اينترنت حضور پررنگ و قوي داشته باشد. تقريبا اکثر  مردم داراي شبکه هاي اجتماعي هستند. با توجه به اين موضوع، صرفاً  استفاده کردن از رسانه هاي اجتماعي به عنوان يک بستر بالقوه بازاريابي براي رستوران ها منطقي است. با اين وجود، حضور آنلاين تنها به معناي ايجاد صفحات رسانه هاي اجتماعي و يا ادغام رستوران شما با سيستم عامل هاي مختلف تحويل آنلاين نيست، بلکه شامل ايجاد يک سايت اطلاع رساني درباره رستوران ها نيز مي‌باشد.

 

اين يک نقطه آغازين ارتباط بين رستوران ها و مشتريان شما خواهد بود.

دقت به اين نکات سبب کاهش هزينه هاي رستوران و همچنين افزايش فروش خواهد شد.

مزاياي استفاده از سايت رستوران

در حال حاضر داشتن يک سايت قوي براي رستوران از اهميت ويژه اي برخوردار است. داشتن سيستم آنلاين به شما در جذب مشتري و تهيه يک CRM قوي از مشتريان کمک مي‌کند.

يک وب سايت قوي به رستوران شما اين امکان را مي‌دهد تا برنامه اپليکيشن هاي موبايلي و سفارش آنلاين را براي رستوران خود فعال کنيد. سفارش غذابه صورت اينترنتي باعث مي‌شود تا شما بتوانيد به مشترياني دورتر از محل رستوران خود خدمات ارائه دهيد.

چگونه مي توان از سايت رستوران خود براي تقويت رستوران خود استفاده کرد

در اينجا روش هايي وجود دارد که مي‌توانيد از سايت رستوران خود براي جذب مشتري و همچنين افزايش فروش خود استفاده کنيد.

  • حضور آنلاين را افزايش دهيد.
  • سفارش آنلاين.
  • نظرات اصلي را دريافت کنيد.
  • يک CRM قدرتمند بسازيد.

حضور آنلاين را افزايش دهيد

 سايت يک رستوران يکي از راه هايي است، که مي‌تواند در اين زمينه به شما کمک کند. اين امر سبب خواهد شد تا شما با بهترين روش ممکن با مشتريان خود در ارتباط باشيد. سايت رستوران بايد کاملا آموزنده و بهينه سازي شده باشد و تمامي اطلاعات لازم را در اختيار مشتري قرار دهد. اين وب سايت بايد به صورت مداوم آپديت شود، تا مشتريان متوجه تغييرات در رستوران شما بشوند.

 

داشتن يک وب سايت اعتبار رستوران شما را تا حد زيادي افزايش مي‌دهد.

مهمترين مواردي که هنگام ايجاد سايت بايد رعايت شود عبارتند از:

  • وب سايت رستوران خود را مطابق الگوريتم گوگل سئو کنيد. 
  • به مشتريان خود در مورد تاريخچه رستوران خود اطلاعات لازم و کافي را بدهيد.
  • مطمئن شويد در وب سايت راه هاي ارتباطي با رستوران مثل شماره تلفن، آدرس شبکه هاي اجتماعي و غيره قرار داده شده است.
  • معمولاً مشتريان براي بررسي منوي رستوران از يک وب سايت رستوران بازديد مي کنند. از اين رو، اطمينان حاصل کنيد، که کل منو به وضوح در دسترس است. منوي آنلاين را امتحان کنيد و هميشه آن را به روز کنيد. از قرار دادن PDF يا نسخه هاي اسکن شده از منوي رستوران در سايت خودداري کنيد، زيرا در اين روش ها منو به صورت دقيق مشخص نيست و مشتريان آن را دوست نخواهند داشت. عکس هايي از رستوران، فضاي ناهار خوري، ورودي و مشترياني که در اوقات فراغت در رستوران شما ناهار مي‌خورند را بارگذاري کنيد. اطمينان حاصل کنيد که براي جلوگيري از رکود سايت، مرتباً  عکس بارگذاري مي‌شود. همچنين مي‌توانيد يک وبلاگ در سايت رستوران خود داشته باشيد، که از طريق آن بتوانيد دانش مربوط به غذا، رويدادهاي اخير و موارد مشابه را گسترش دهيد.

آدرس شبکه هاي اجتماعي خود را به صورت نماد در سايت خود قرار دهيد تا دسترسي به آن ها آسان تر باشد.

سفارش آنلاين

داشتن سايت رستوران، فروش آنلاين شما را به طرز باورنکردني افزايش مي دهد. از اين رو، مشتريان براي سفارش از رستوران شما مجبور نيستند، فقط به پلت فرمهاي تحويل آنلاين تکيه کنند. از اين رو اطمينان حاصل کنيد که دکمه “سفارش اکنون” قابل مشاهده است و به درستي در سايت شما قرار دارد. عموماً قرار دادن دکمه در گوشه بالا سمت راست، با رنگ هاي متضاد، توجه مشتريان را به خود جلب خواهد کرد. فرايند سفارش آنلاين را ساده کنيد تا مشتريان بتوانند سفارش را با چند کليک انجام دهند.

بر طيق بررسي هاي روانشناسي مشتري، بيشتر مشتريان از يک روند پيچيده ناراضي هستند و ممکن است رستوران ديگري را براي اين کار انتخاب کنند ، که اين ممکن است ضرر شديدي براي رستوران شما داشته باشد.

يک CRM قدرتمند بسازيد

جزئيات مربوط به  مشتري مربوط به مشتري و سفارشات آن ها را در يک پايگاه جامع اطلاعاتي ذخيره کنيد. شما مي‌توانيد با کمک اين بانک اطلاعاتي، از طريق پيام کوتاه و بازاريابي از طريق ايميل براي تبديل کردن به مشتريان وفادار، استفاده کنيد. 

مجموعه تجهيزات آشپزخانه صنعتي و رستوران پويا صنعت سعي دارد با قرار دادن مقاله هاي مفيد در زمينه راه اندازي رستوران به شما کمک کند تا بتوانيد هر چه سريعتر رستوران خود افتتاح کنيد، فروش آن را به حداکثر برسانيد و هزينه هاي آن را کنترل کنيد.

شما مي‌توانيد آخرين اخبار و محصولات جديد شرکت را از طريق توييتر و اينستاگرام دنبال نماييد.

+ نوشته شده در  سه شنبه 26 شهريور 1398ساعت 15:18  توسط مجتهدزاده 

7نکته مهم که به شما کمک مي کند هزينه هاي رستورانتان را مديريت کن

صاحبان رستوران‌ها هميشه در تلاش هستند تا هزينه هاي رستوران خود را مهار کنند. رستوران ها بيشتر براي خريد و دستمزد کارگران هزينه مي‌کنند. با انجام مراحل ذکر شده در اين مقاله، شما قادر خواهيد بود هزينه هاي خود را کنترل کرده و مشتريان خود را راضي نگه داريد. بعد از راه اندازي رستوران نوبت به مديريت رستوران است.

مراحل مديريت هزينه هاي رستوران

براي حفظ هزينه هاي رستوران خود، ابتدا بايد تعيين کنيد، که بيشتر سرمايه خود را در کجا خرج مي‌کنيد. مواردي مانند هزينه غذا، هزينه نيروي کار و ساير هزينه ها مانند بازاريابي، اجاره و غيره عوامل مؤثر در افزايش هزينه هاي رستوران هستند.

دو نوع هزينه مختلف براي رستوران وجود دارد:

هزينه ثابت: اين هزينه هايي است، که شما بدون در نظر گرفتن فروش هايي که انجام مي‌دهيد، بايد متحمل شويد، به عنوان مثال اجاره، مبلغ ثابتي که هر ماه بابت اجاره پرداخت مي‌کنيد.

هزينه غير ثابت: اين هزينه اي است که ثابت نيست، به عنوان مثال، قيمت مواد غذايي (بسته به فصل و توليد محصول تغيير مي‌کنند).

روش هاي مختلف مديريت هزينه هاي رستوران

راه اندازي و اداره رستوران نياز به تخصص و دقت دارد. همچنين بايد ويژگي هاي روانشناسي رستوران داري را در نظر بگيريد. بررسي هاي روانشناسي به شما در کنترل هزينه هاي رستوران کمک مي‌کند.

براي مديريت هزينه هاي رستوران موارد زير را در نظر بگيريد:

  • ضايعات مواد غذايي خود را مرتب کنيد.
  • منو را به صورت منظم تحليل کنيد.
  • محاسبه دوره اي هزينه غذا.
  • استخدام مناسب کارکنان.
  • بازاريابي هوشمندانه.
  • در مصرف انرژي صرفه جويي کنيد.
  • عاقلانه و هدفمند خرج کنيد.

1- ضايعات مواد غذايي خود را مرتب کنيد

براساس اعلام انجمن ملي رستوران ها، مقدار غذاي خورده نشده در رستوران ها در سال 2008 به ازاي هر مصرف کننده 390 دلار ارزش گذاري شده است. که اين تعداد بسيار بالايي است و در افزايش هزينه هاي رستوران نقش بسزايي دارد. شما مي‌توانيد، خسارتهاي زيادي را که رستوران ها به دليل هدر رفت زياد مواد غذايي با آن روبرو هستند، تصور کنيد.

دو دليل اصلي براي هدر رفتن مواد غذايي در صنعت رستوران ها براي کاهش هزينه هاي رستوران وجود دارد:

  • زياده روي در موجودي و عدم امکان استفاده به موقع از مواد اوليه
  • پر کردن بيش ازحد بشقاب ها. در اين صورت مهمانان قادر به اتمام آن ها نيستند.

براي جلوگيري از هدر رفت مواد غذايي و دور ريختن پول مي‌توانيد، از اين مراحل استفاده کنيد:

  • داشتن دفترچه دستورالعمل پخت: شما بايد يک چک ليست دستورالعمل پخت استاندارد درست کنيد. اين چک ليست پخت به عنوان مرجع براي شما به حساب مي‌آيد. اين مرجع بايد هميشه در اختيار آشپز باشد. ايجاد يک ليست دستور العمل پخت کمک مي‌کند، تا مقدار مواد اوليه لازم براي پخت و پز و اندازه آن به صورت کامل و دقيق مشخص شده باشد. با اين کار از هدر رفتن مواد اوليه جلوگيري مي‌کنيد.
  • کنترل موجودي با استفاده از فناوري: بررسي سطح موجودي و تاريخ انقضاء هر ماده اوليه به صورت دستي کار خسته کننده است. در عين حال امکان خطا نيز در آن زياد است. شما مي‌توانيد براي مديريت موجودي مواد اوليه خود و بررسي تاريخ انقضا آن ها از فناوري هاي موجود در بازار استفاده کنيد. رستوران هاي هوشمند اغلب از اين مرحله به درستي استفاده مي‌کنند.
  • بشقاب هاي غذا را بررسي کنيد: بشقاب هاي غذايي که به آشپزخانه برمي گردند را بررسي کنيد. اگر به طور مداوم غذا در آن ها اضافي باقي مي‌ماند، اين بدان معناست که شما بشقاب ها را بيش از اندازه پر مي‌کنيد. عدم تقسيم غذا به درستي منجر به هدر رفتن مواد غذايي مي‌شود و در نهايت هزينه بيشتري را نسبت به درآمد داريد.

2- منو را به صورت منظم تحليل کنيد

لازم است صاحبان رستوران به طور منظم منو را تجزيه و تحليل کنند. از بين بردن مواردي که عملکرد خوبي ندارند، يک حرکت عالي براي کنترل هزينه هاي رستوران شما است. ذائقه مشتريان به طور متناوب در حال تغيير است. ممکن است بعضي از غذاها در بعضي از زمان ها بيشتر مورد استقبال قرار گيرند. يا به طور مثال فصل ها نيز در تغيير ذائقه تاثير گذار هستند.

3- محاسبه دوره اي هزينه غذا

محاسبه هزينه مواد غذايي يک قدم بسيار مهم براي اداره يک رستوران موفق است، که نمي توانيد ناديده بگيريد. محاسبه مناسب هزينه غذا به شما کمک مي‌کند تا هزينه رستوران خود را به نحو احسن مديريت کنيد.

فرمول هزينه غذا با نشان دادن درصد هزينه تهيه يک بشقاب، به شما در تعيين هزينه صحيح غذا کمک مي‌کند.

هزينه غذا = هزينه کل مواد تشکيل دهنده / قيمت فروش

انواع مختلفي از هزينه هاي غذايي وجود دارد، که شما بايد هنگام محاسبه هزينه واقعي مواد غذايي به آنها توجه کنيد.

هزينه مستقيم: اين هزينه واقعي مواد غذايي است که به مواد تشکيل دهنده، مواد مصرفي و مواد دور ريختني تقسيم مي‌شود.

هزينه غيرمستقيم: اين هزينه تهيه مواد اوليه، هزينه کار و ساير هزينه هاي پشت پرده است.

هزينه دستور العمل: اين هزينه اي است که ميزان مصرف مواد اوليه را براي تهيه يک بشقاب خاص مشخص مي‌کند.

هزينه متغير: اين هزينه اي است که به دليل شرايط اقتصادي، بلاياي طبيعي و غيره در نوسان است.

قيمت فروش منو: اين قيمت نهايي است که مشتري براي بشقاب غذا پرداخت مي‌کند.

4- استخدام مناسب کارکنان براي کاهش هزينه هاي رستوران

زياده روي يا استخدام افراد اشتباه و نا مناسب به معناي اتلاف سرمايه است. اگر در رستوران خود رويداد يا مناسبتي داريد، هميشه مي‌توانيد براي کمک به کارمندان دائم خود، کارمندان موقت را استخدام کنيد. شما مي‌توانيد، کارکنان فعلي خود را عاقلانه مديريت کنيد و زماني که در آخر هفته ها مهمانان يا مشتريان بيشتري داريد از کارکنان موقت استفاده کنيد.

نکته مهم ديگري که بايد در هنگام مديريت هزينه هاي رستوران خود به خاطر داشته باشيد، اين است که افراد مناسب را استخدام کنيد و اطمينان حاصل کنيد که اهداف آنها با اهداف رستوران شما مطابقت دارد.

شما بايد بهترين کارآيي و محيط را براي کارکنان خود فراهم کنيد، تا آنها علاقه مند به کار کردن براي شما باشند و به فکر کار جديد نباشند. زيرا استخدام و آموزش نيروي جديد مورد نياز شما به زمان و منابع زيادي نياز دارد. همچنين تنها در صورت نياز اقدام به استخدام کنيد.

5- بازاريابي هوشمندانه

لازم نيست صدها ميليون تومان براي بازاريابي رستوران خود هزينه کنيد. چندين گزينه بازاريابي وجود دارد که نيازي به پرداخت پول نيست.

از بازاريابي الکترونيکي استفاده کنيد، با استفاده از سيستم عامل هايي مانند گوگل، فيس بوک، اينستاگرام و غيره براي بازاريابي رستوران خود اقدام کنيد. روشهاي سنتي بازاريابي مانند تبليغات روزنامه و غيره مي‌توانند هزينه بيشتري براي شما داشته باشند و هيچ گونه تضميني براي هدف گيري مخاطبان مناسب ايجاد نمي‌کنند.

هنگام بازاريابي آنلاين ، مي‌توانيد با هر مبلغي که دوست داريد، شروع کنيد و مخاطبان مورد نظر خود را هدف قرار دهيد. اين امر اطمينان مي دهد که شما پول را  بي رويه هدر نمي‌دهيد.

6- در مصرف انرژي صرفه جويي کنيد

عدم توانايي مديريت برق هوشمندانه مي‌تواند، منجر به افزايش هزينه رستوران شود. اين به معناي خاموش کردن چراغها در ساعات کاري رستوران نيست، بلکه بايد به دنبال گزينه هاي هوشمند ديگري مانند استفاده از چراغ هاي LED باشيد. اين نه تنها موجب صرفه جويي مي‌شود، بلکه به رفاه محيط زيست نيز کمک مي‌کند.

کاهش هزينه برق به شدت در کنترل هزينه هاي رستوران شما کمک مي‌کند. هنگامي که به آنها نيازي نداريد، چراغ ها را خاموش کنيد. قبل از اينکه روز شود، بررسي کنيد که آيا همه چراغ ها و ساير تجهيزات خاموش هستند.

به کارکنان خود صرفه جويي در انرژي را ياد دهيد و به آن ها بگوييد، اين صرفه جويي چقدر در کنترل هزينه هاي رستوران به شما کمک خواهد کرد.

7- براي کاهش هزينه هاي رستوران عاقلانه و هدفمند خرج کنيد

هر تصميمي که مي‌گيريد، براي شما هزينه دارد. بنابراين شما بايد از خود بپرسيد، که آيا اکنون زمان مناسب براي سرمايه گذاري است يا نه. غالبا صاحبان رستوران چيزهاي غير ضروري را که ممکن است، در آن زمان لازم نباشد خرج مي‌کنند. مي توانيد از چنين هزينه هايي اجتناب کنيد و در کاري که براي موفقيت رستوران خود لازم داريد، سرمايه گذاري کنيد. همچنين هنگام خريد تجهيزات رستوران دقت لازم را داشته باشيد.

نکاتي که در بالا ذکر شد به شما کمک مي کند، تا با هزينه دقيق از هزينه هاي رستوران خود مراقبت کنيد و از ادامه موفقيت رستوران خود اطمينان حاصل کنيد.

هنگام راه اندازي رستوران بايد به مسائل زيادي توجه داشت. انتخاب رنگ مناسب و انتخاب موسيقي مناسب مواردي کوچک اما مهم هستند که مي‌توانند به درآمد بيشتر شما کمک کند.

مجموعه تجهيزات آشپزخانه صنعتي و رستوران پويا صنعت سعي دارد با قرار دادن مقاله هاي مفيد در زمينه راه اندازي رستوران به شما کمک کند تا بتوانيد هر چه سريعتر رستوران خود افتتاح کنيد، فروش آن را به حداکثر برسانيد و هزينه هاي آن را کنترل کنيد.

شما مي‌توانيد آخرين اخبار و محصولات جديد شرکت را از طريق توييتر و اينستاگرام دنبال نماييد.

+ نوشته شده در  يکشنبه 24 شهريور 1398ساعت 16:58  توسط مجتهدزاده 

رنگ هاي رستوران ابزاري براي شکل دادن به نحوه رفتار مشتريانتان

زماني که شما وارد يک رستوران مي‌شويد، اولين حسي که شروع به فعاليت مي‌کند، حس بينايي است. و رنگ هاي به کار رفته در رستوران  توجه شما را به خود جلب مي‌کند. بنابراين يک رستوران دار موفق به انتخاب رنگ ها در رستوران دقت مي‌کند. اکنون که مي‌دانيد، رنگها چه تاثيري روي مشتريان شما خواهند گذاشت، بايد بدانيد که کدام رنگ ها يهتر است با هم ترکيب شوند و چگونه مي توانيد يک رنگ بندي دلپذير بسازيد. در راه اندازي رستوران به ترکيب رنگ ها دقت کنيد.

 

براي خوانندگاني که تجربه تزئينات داخلي زيادي ندارند، ما ليستي از برخي از طرح هاي رنگي متنوع و پرطرفدار را ايجاد کرديم، تا بتوانند ايده اي در مورد اينکه چه رنگ هايي بايد با هم ترکيب شوند به شما ارائه دهند. نقش رنگ هاي رستوران را فراموش نکنيد.

از آنجا که رنگ هاي مختلف مي‌توانند، به طرق مختلف ميهمانان شما را تحت تأثير قرار دهند. در نتيجه  شما نمي‌توانيد، به طور دلخواه رنگ ها را براي ديوارها و تزئينات خود استفاده کنيد، و در انتخاب رنگ رستوران بايد با فکر و دقت عمل کنيد. در اينجا خلاصه اي از چگونگي تأثيرگذاري رنگهاي متداول بر مشتريان به صورت مختصر شرح داده شده است.

تاثيرات رنگ هاي رستوران بر روي مشتريان

انتخاب رنگ مناسب مانند انتخاب موسيقي مناسب مي‌تواند بر روي جذب مشتري تاثير گذار باشد. رنگ هايي که براي تزيين غذاي خود و دکوراسيون رستوران خود استفاده مي‌کنيد، تأثير بسيار زيادي بر روي مشتريان شما، مدت زماني که در کنار شما مي‌گذرانند و احساس مشتريان  دارند.

رنگ ها مي‌توانند مشتريان شما را خوشحال کنند، اشتهاي آن ها را تقويت کنند، فروش رستو.ران را افزايش داده و فضاي غذاخوري شما را بزرگ تر تر جلوه دهند. اما، آنها همچنين مي‌توانند روي مشتريان شما تأثير منفي بگذارند، بنابراين مهم است که درک کنيد، که انتخاب رنگ داخلي شما چه تاثيري بر رستوران شما مي گذارد. براي انجام اين کار، ابتدا بايد روانشناسي رنگ ها را بفهميد و سپس ياد بگيريد که چگونه رنگ ها در يک طرح رنگي دلپذير و مکمل قرار مي‌گيرند.

نمودار رنگ هاي رستوران به سه دسته تقسيم مي‌شود. رنگ هاي رستوران به عنوان محرک اشتها در رستوران محسوب مي شوند. محرک هاي محکم ( به شدت اشتها آور) ، محرک ملايم و سرکوب کننده ها.

 محرک شديد اشتها(رنگ هاي اشتها آور):

اغلب رستوران از رنگ قرمز يا سايه اي از  آن در طراحي داخلي رستوران استفاده مي‌کنند. اين يک واقعيت به اثبات رسيده است، که قرمز موثرترين رنگ در تحريک اشتها است. رنگ قرمز در طبيعت فراوان است. قرمزها، به خصوص قرمزهاي روشن، معمولاً ميوه يا سبزيجات پر از شکر را نشان مي‌دهند. قرمز ضربان قلب مشتريان را افزايش مي‌دهد و مي‌تواند آنها را گرسنه کند. همچنين مي‌تواند باعث شود، مهمانان شما به سرعت غذا بخورند و محل را ترک کنند .

رستوراني هايي که  که بايد از رنگ قرمز استفاده کنند:

  • رستوران هاي که خواهان گردش مالي زياد هستند
  •  فست فود ها

نارنجي و زرد نيز محرک اشتها هستند. زرد با شادي همراه است ،. بنابراين وقتي زرد مي‌بينيد ، مغز شما در انتظار غذايي که مي‌خواهيد بخوريد، سروتونين را ترشح مي‌کند. برخي از سايه هاي زرد روشن تأثير زيادي مانند نارنجي دارند و باعث خوشحالي و رضايت مردم مي‌شود. به طور کلي ، رنگ زرد بسيار پر جنب و جوش و هيجان انگيز است ، بنابراين براي محيط هاي آرام انتخاب مناسبي نيست.

رستوراني هايي که  که بايد از  رنگ زرد استفاده کنند:

  • کافه ها
  • رستوران هاي بيرون بر
  • اغذيه فروشي ها

نارنجي باعث مي‌شود افراد احساس خوشبختي و خوشحالي کنند. همچنين براي مراکزي که دسر يا غذاي ناسالم سرو مي‌کنند، بسيار عالي است زيرا باعث مي‌شود افراد راضي باشند و احساس ناخوشايند نداشته باشند.

 رستوران هايي که بايد از رنگ نارنجي استفاده کنند:

  •  فست فود ها
  • رستوران هاي بيرون بر

 محرک اشتهاي ملايم

رنگ هاي سبز و فيروزه تحريک کننده هاي خفيفي هستند. ممکن است استدلال کنيد، که سبز بايد يک محرک قوي باشد زيرا بسياري از سبزيجات برگ دار سبز رنگ هستند، اين استدلال تا حدي درست است. سيگنالهاي سبز گياهان خوراکي، خوش خيم و غير سمي هستند. با اين حال، اين گياهان صرفاً فيبر هستند، و مانند بسياري از ميوه هاي رنگارنگ، از نظر قندي دسته بندي نشده اند.  رنگ سبز بسيار آرامش بخش است. سبز معمولاً در طبيعت يافت مي‌شود.

رستوران هاي که بايد از رنگ سبز استفاده کنند:

  • فروشگاه هاي مواد غذايي بهداشتي
  • رستوران هاي گياهي

 سرکوب کننده اشتها

سرانجام رنگ هاي سياه، قهوه اي، بنفش و آبي سرکوب کننده اشتها هستند. تحقيقات نشان مي‌دهد، زيرا اين رنگ ها در طبيعت وجود ندارند – يعني به شکل غذا نيست.

قهوه اي رنگ خاکي است، که به مشتريان کمک مي‌کند تا احساس آرامش و راحتي کنند. همچنين مي‌تواند به مشتريان حس پشتيباني و ثبات را نشان دهد و حتي مي تواند مشتريان را ترغيب به بازگشت به عنوان مشتريان مکرر کند.

رستوران هاي که بايد از رنگ قهوه اي در دکوراسيون خود استفاده کنند:

  • قهوه خانه ها و کافي شاپ
  • اغذيه فروشي ها
  • رستوران هاي معاصر

آبي رنگي است، که بيشتر رستوران ها بايد از آن پرهيز کنند. اين رنگ معمولاً در مواد غذايي يافت نمي‌شود و باعث مي‌شود مشتريان شما اشتهاي خود را از دست دهند. علاوه بر اين، در صورت داشتن ديوارهاي آبي روشن، سايه آبي مي‌تواند به غذاي شما منعکس شود و باعث جذابيت کمتري شود. رنگ آبي اشتهاي مشتري را کاهش مي‌دهد اما آنها را تشنه تر مي کند.

رستوران هايي که براي طراحي داخلي خود بايد از رنگ آبي استفاده کنند:

  • قهوه خانه ها
  • کافه ها
  • رستوران هاي ساحلي

رنگ سفيد به فضاي شما احساس آرامش و تفريحي مي‌بخشد. رنگ سفيد همچنين مي‌تواند فضاي ناهار خوري شما را تميزتر جلوه دهد، و مي تواند يک فضاي کوچک را بزرگتر نشان دهد. اما، رنگ بيش از حد سفيد باعث مي شود فضاي غذاخوري شما استريل به نظر برسد.

رستوران هايي که بايد رنگ سفيد را در دکوراسيون خود بگنجانند:

  • رستوران هاي کوچک و اغذيه فروشي ها
  • رستوران هاي مجلل
  • سالن هاي ضيافت و مهماني
  • سالن هاي عروسي

راه اندازي رستوران مانند همه رشته ها و مشاغل براي موفقيت بيشتر نياز به بررسي‌هاي روانشناسي دارد. هنگام راه اندازي رستوران حتما به انتخاب رنگ مناسب نيز دقت کنيد.  براي دريافت و مطالعه مقالات بيشتر در مورد رستوران داري و افزايش فروش رستوران مقاله هاي مجموعه تجهيزات آشپزخانه صنعتي پويا صنعت را دنبال کنيد.

شما مي‌توانيد آخرين اخبار و محصولات جديد شرکت را از طريق توييتر و اينستاگرام دنبال نماييد.

رنگ هاي رستوران ابزاري قدرتمند براي شکل دادن به نحوه رفتار مشتريان در رستوران شما است

 

+ نوشته شده در  شنبه 23 شهريور 1398ساعت 14:53  توسط مجتهدزاده